15 juliol

16 h català

17 h castellano

Consultar descomptes.

Exposició "Artistes compromeses amb la República"

Visita guiada

En paraules dels seus comissaris, aquesta mostra pretén donar llum i fer visibles «moltes artistes que, des del primer moment, van prendre partit a favor de la República, legalment i legítimament establerta, i de la revolució.

En realitat, es posaren al servei de la Generalitat de Catalunya per participar en l’ensenyament, la cultura, la protecció del patrimoni artístic... Elles, a l’igual que els seus companys, jugaren un gran paper en la comunicació d’informació i en la transmissió ideològica. S’afiliaren als sindicats d’artistes, participaren en exposicions i col·laboraren amb els seus dibuixos i fotomuntatges en diferents revistes del moment. (...) Volem donar a conèixer obres realitzades per aquestes artistes, la iconografia de les quals palesa diferents aspectes de la vida durant els anys de la República (1931-1939).

Pretenem que les seves obres ens parlin d’aquells anys i dels problemes que s’hagueren d’afrontar, el pitjor dels quals fou l’aferrissada i sagnant guerra que durà gairebé tres anys. Només així, la memòria col·lectiva, que ha obviat aquestes dones en la seva tasca artística durant els bons i els dolents dies de la República, deixarà aquest malaurat oblit i, finalment, es podrà reconèixer la seva merescuda vàlua».

Exposició oberta fins al 18 de setembre de 2022.

Espai: