S’organitza una visita a l’Exposició temporal de la Fundació Joan Miró

El Consorci del Patrimoni de Sitges està preparant una visita guiada a l’Exposició: Joan Miró. L’escala de l’evasió. Una de les mostres més importants sobre la figura de Joan Miró que s’ha pogut veure a Espanya en els últims vint anys i que posa de manifest el compromís de l’artista amb el seu temps i el seu país. El proper dissabte, 25 de febrer a les 10 h a la Fundació Joan Miró de Barcelona s’iniciarà la visita guiada per la mostra temporal que aplega més de 170 obres provinents de col·leccions públiques i privades d’arreu del món. La proposta expositiva que ha estat organitzada conjuntament per la Tate Modern de Londres aplega pintures, escultures i obra sobre paper. Les primeres sales exploren els vincles amb la seva Catalunya natal, especialment amb les terres de Mont-roig i el mas familiar, però també la inflexió que va suposar la seva estada a París i l’alliberament creatiu del surrealisme. Es el moment en què pinta La masia (1921-1922), que va pertànyer a Ernest Hemingway, amic de Miró, o de la magistral seqüència Cap de pagès català (1924-1925). En la part central de la mostra es dedica al drama de la Guerra Civil espanyola i l’obra en el seu exili a París. L’esclat de la Segona Guerra Mundial provoca respostes més íntimes com les cèlebres Constel·lacions, i d’altres més pertorbadores com la Sèrie Barcelona (1944). L’última secció de la mostra examina els darrers anys de la dictadura franquista, quan Joan Miró va treballar a Espanya en una mena d’exili interior, mentre a l’estranger creixia el reconeixement a la seva obra. Els interessats en realitzar la visita guiada proposada poden dirigir-se al Museu Romàntic Can Llopis (tel 93 894 29 69) per reservar plaça. Si es desitja anar en grup des de Sitges, el punt de trobada serà la parada del autobús del Parc de Can Robert, a les 8.10h del matí, per desplaçar-se a Barcelona. Les despeses de transport són a càrrec del visitant. Pel públic que desitgi anar directament a Barcelona, el lloc de trobada serà la Fundació Miró a les 9.45h per a iniciar la visita a les 10h del matí. L’entrada i la visita guiada serà gratuïta.